tapeMedical tape wordt als extra interventie toegepast om sneller tot een resultaat te komen. Door de tape kan het weefsel beter regenereren doordat enkele processen in het lichaam ondersteund of geactiveerd worden. De tape kan dus blokkades die het herstelproces vertragen, verminderen dan wel oplossen. De behandelmethode is uiterst effectief, pijnvrij en veilig. Bij de juiste toepassing ervaart de patiënt gedurende de behandeling al direct verschil.

De elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid zorgt ervoor dat tape een liftend effect uitoefent op de opperhuid. Visueel gezien kan men golfjes waarnemen op de tapeapplicatie. Deze worden convolutions genoemd. Hierdoor ontstaat een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af en de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Door gebruik te maken van verschillende tapetechnieken, kunnen diverse effecten worden bereikt. Een belangrijk effect is het stimuleren van het zelf genezend vermogen van het lichaam. Medical tape kan helpen bij:

• (Na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie- en kuitklachten.
  • Preventief toepassen van tape om spieren en gewrichten bij overbelasting te beschermen.
  • De bewegelijkheid verandert direct bij juiste toepassing.
  • Reduceren van ontstekingen.
  • Verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen.
  • Correctie van de lichaamshouding of stand verandering van een gewricht.
  • Direct invloed op het pijnsysteem.
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golfarm).
  • Bestrijding van (spannings-) hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel.